29 Temmuz 2013 Pazartesi

gündüz-gece


           Merhaba;

        Yeni bir takımım var bugün için. İster gündüz işe giderken, ister akşam dışarı çıkarken kullanılabilecek bir takım. İçine mümkünse yakasız, beyaz bir gömlek, ayakkabı tercihinde ise babet veya benzeri usturuplu bir pabuçla ofis ortamında giyilebilir. İş çıkışı çantadaki yedek topuklularla gömlek yer değiştirirse biraz da makyaja takviyeyle oohhh miisss akşam için hazırız! 
     
         Siyah kumaş mevsimlik hafif yünlü bir tür, kendinden ekose desene sahip. Çok az elastan olması dar kesim pantolon olarak kullanım kolaylığı sağlıyor. Ramazan münasebetiyle kaybolan bir kaç kilo pantolonun dar kesim olduğu konusunda beni yalancı çıkarsa da gerçekten aslında dardı. Burda dergisi 2013 ocak saysı 122 numaralı pantolon kalıbını kullandım.
     Astar olarak siyah mat ipek kullandım yakada görülen parlama fotoğraf çekiminden kaynaklı, damatlıkların kuşağı gibi parlak değil aslında yaka. Mavi bluzu diktiğim kalıbı kullandım yelek için, bu kez dikiş payı bırakmadan biçince o bolluğu yok edebildim. Pantolon düşük bel, yelek kısa olunca ikisi arasından gömlek ya da ten görünmesin diye penye bir strapless bluz giyiyorum içine.

    Sadece pantolon dikerim diye 130 cm aldığım kumaştan yelek de çıkarmaya kalkınca öyle fikirler gelişiyor mecburen, dışa dönen yaka için kendi kumaşı yerine astarı kullanmak, arka ortası yeteri boyda çıkmayacak olunca araya ilave yapıp belde kemer havası vermek falan hep mecburiyetten.               Herhangi bir astar yerine güzelim bluzluk ipeğe astar muamelesi yapmak da var ki tasarrufçu oğlağa çok ters hareket. İyi ki yakıştı takımıma da ses etmiyorum :)



           Zaten dar kesim, yandan fermuarlı klasik bir pantolona eklenebilecek tek hareket küçük bir yırtmaç olmalıydı; yaptım oldu :)


           Dikiş periniz hep yanınızda olsun ! Sevgiler :)
Posted by Picasa

2 yorum:

  1. Dayanamıyorum! Yazının devamını okuyamayacağım. hemen dikiş masama koşuyorum!! Süper olmuşlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuçları bekliyoruz dikişci blogerlar olarak, kolay gelsin :)

      Sil