7 Eylül 2013 Cumartesi

ben ettim siz etmeyin ! :)


        Merhaba; 
     Ankara'da, meşhur Ankara soğuklarının fragmanlarını yaşadığımız şu günlerde içinizi ısıtacak bir yayın hazırlayaydım iyiydi değil mi? Ama yapmadım, sıcaklık derecesi düştükçe benim modum da düşüyor çünkü. Bu ruh haliyle de ancak ben ettim siz etmeyin içerikli bişeyler çıktı ortaya. 
     Öncesi eskiye dayanmakla birlikte  toplum içinde giyilebilecek parçalar son 1 yıldır elimden çıkıyor. Eğitimini almadan kendi kendinize kavrulmaya kalkınca hep bir önce yaptığınız işte bile bir sürü hata buluyorsunuz. Dikiş eğlenceli görünse de gerçekten ciddi sabır ve emek gerektiren bir iş. Tabi ki şikayet etmiyorum, her parçada bir şey öğrenmek, bir sonrakine bunu yansıtmak, kendi diktiğim bir giysiyle günü geçirmek ve övgü almak egoma çok çok iyi geliyor. 

     Günün konusu olan bu bluz, komple hatalar ve dikkatsizlikler örneği diyebilirim. Kısım kısım gelelim hatalara ve çıkardığım derslere:


  • Kumaş boyutunu dikkate almadan biçmeye kalkılmayacak!  Düşünün acemiliğin boyutunu... Bu nasıl affedilmez bişey ama Allahtan dikiş perileri beni koruyor güzelim 20 yıllık ipeği çöpe atmadık. Sevgili komşum Türkan ablacığımdan bana gelen bu güzel kumaş bu bluz olmak için yola çıkmıştı. Hadi göz kararım yanılttı, kalıpları  kumaşa tam olarak yerleştirmeden neyi biçiyorsun değil mi!  Artık her neyse kumaşın  mı Türkan ablanın mı hatırı kurtardı bilmiyorum, yakasız ve truakar kol boyuyla kumaş kurtuldu. 

 


   

  •  Yaka özenle ölçüyü kaçırmadan ve simetrik dikilecek! Kumaşı kurtardım, lakin dikiş özen isteyen bir iş aynı zamanda. Yaka, yaka ayağı gibi parçalar teyel almadan hadi olmadı iğnelemeden yapılacak işler değilmiş. Bu gördüğünüz mecburiyetten olma yaka ayağı kaç kez söküldü yeniden dikildi. Teyel işi hala bana uymuyor ama artık kalıp gibi iğnelemeden dikmiyorum. İyi bir örnek olmasa da paylaşayım; en geniş ayarda dikiyorum bazen! Olmuşsa üzerinden normal dikişimi geçiyorum, olmamışsa sökmesi bari kolay oluyor :)
 

     Bu bir "ben ettim, sen etme" yazısından çok "ben neler etmişim!!!" halini alsa da ders çıkarmaya devam ediyorum:
  • Gömlek dikerken kalıpta verilen ilik aralıklarına riayet edilecek!  "Bu ne? dip dibe düğme mi olurmuş, insan giyecek bunu. " denmeyecek ... Evet pişmanım. Çok bilmişliğin cezası olarak; her bir iliğin 2 cm  altına birer ilik daha açılarak elde düğme dikilecek.





      El dikişleri benim için bildiğin ceza, ha elime cetvelle vur ha şuraları elinde bastır de, hiç fark yok gözümde.  Bu sebeple o ikinci ilikler hiiiiç açılmadı, açılmayacak  :))  







Dikiş periniz hep yanınızda olsun ! Sevgiler :)
Posted by Picasa

5 yorum:

  1. ipek dikmeside kesmeside zordur .akıllısı şaşırmaz budala olanda hataları çakmaz .güle güle kullan ,kup lu giysilerde kalıbı biraz daha fazla almak lazım .boşver bence çok hoş görünüyor sen bunu bir giyersin kimsecikler hatalarını görmez .güzel taşıyorsun zaten .sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "deli bilmez, akıllı sormaz" hesabı diyosunuz :)
      Ayrıca teşekkürler :)

      Sil
  2. :))) benim de onlarrrrca benzer çalışmam olmuştur!

    YanıtlaSil
  3. Okurken bayagi guldum ama iliklere gelince: "insan giyecek bunu" dan sonra koptum resmen. :))
    Ama itiraf edeyim iliklerin asla acilmayacagini hemen anladim:) Banada olum gelir ilik acmak.(zevkli olmasina ragmen). Ama iyi adam etmissin. Gule gule kullan. Ah sen benim katledip attiklarimi gorsen bunu gardrobun onur kosesine asarsin:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Hiç sormayın, hani her tarafı düzgün olup da bir tek ilikler sıkıntılı olsa açardım yenilerini ama nasıl şişirmişim her tarafını zaten, o da fazladan olsun dedim :)
      Bu arada katılımınızla beni çok mutlu ettiniz, teşekkür ederim :)

      Sil