20 Aralık 2014 Cumartesi

cici bluzun detayları :)



Merhaba kıymetli hanımefendiler :)

Hafta başında paylaştığım bluzun detayları için söz verdiğim yazıyı ancak hazırlayabildim.




Benim kullandığım, çok ince yün triko. Dikmeye başladığımda inceliğinin sadece önden duruşta sıkıntılı olabileceğini düşünerek bu katları yapmıştım. Ama bitirip deneyince incelikten mütevellit son derece ışık geçirgen yapısından dolayı içine bir askılı bluz olmadan giyilebilirliği olmadığını gördüm. En azından benim ortamlarım buna müsait değil. Öndeki bu katmanlar da işlevsellikten çıkıp görsel nitelik kazanmış oldu böylece.


Ben kalıp tam olarak kullanmadım ama buna benzer düz bir tshirt kalıbı kullanılabilir. Kol evi ve kol için gömlek kalıbı kullandım, onları öyle göz kararı kesecek cesaretim yok çünkü :)



Henüz hiç bir parçayı birleştirmeden evvel rastgele kestiğim dikdörtgenleri yine rastgele ön parçaya iğneledim. Simetri uygulamadım. Bu aşamada dikkat ettiğim tek husus, kumaşın yönünün her parçada aynı olmasıydı. Parçaların kenarları için de bişey yapmadım. Ön parçanın dikiş paylarına da taşmadım yani yan dikişleri kapatırken bu parçaların hiç birini araya almadım. En alttakinden başlayarak her bir parçayı, üst çizgilerinden sıkıya yakın ve 5mm genişlikte zig zag dikişle tutturdum. Bluzun ana dikişlerinin tamamını overlokla yaptım. 


Bu fotoğraflar fazla büyütünce bulanıklaştı ama anlaşılıyordur umarım. Kol ucu ve yakada aynı ton lacivert lastiklerim vardı onları kullandım. Daha önce kaşkorse üzerinde dönüşüm çalışırken anlattığım usulde yaptım. Üzerinden çift iğneyle de geçince misss gibi oldu. Etek ucunu, yine çift iğne ile kapattım.


Benden detay isteyen yorumlarınızı görünce bir an ne anlatmalıyım diye kalmıştım ama başına geçince varmış bayağı bir anlatacak şeyler :) Umarım anlaşılır olmuştur.

Dikiş periniz yanınızda olsun! Sevgiler :)

5 yorum:

  1. çok şık gerçekten, ellerine sağlık ;))

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, teşekkürler detaylar için :)

    YanıtlaSil
  3. Süper fikir , anlatımı okuyunca daha da aklıma yattı. Teşekkürler .:)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir çalışma şık ve farklı, verilen emeğe değmiş elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Kumaş ve model birbirine uyumlu olunca süper olmuş.... eline sağlık :))

    YanıtlaSil